Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Offroad og hygge weekend i Småland (Sverige)

Offroad og hygge weekend i Småland (Sverige) 9 år 5 måneder siden #3796

• mbrondt
  • mbrondt's profilbillede
Hej

<b>11-13 juni 2010</b>
Vi har været med de foregående 2 år, og kan klart anbefale det. Der bliver tale om flere forskellige steder at køre i løbet af de 3 dage. Samtidig er arrangøren normalt beskæftiget med at arrangere professionelle fisketure/jagtture, så han ved hvordan man laver mad ved bål osv. og får en helt speciel oplevelse. Klart familievenligt ligeså.

/Michael
<font size="3"><font color="maroon">M&m Offroad</font id="maroon"></font id="size3">
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Offroad og hygge weekend i Småland (Sverige) 9 år 4 måneder siden #2457

• mbrondt
2010-06-11-2010-06-13
Välkomna till årets Rindiz Offroad Weekend 2010.
När vi ska transportera oss på detta sätt är det viktigt att hålla tiderna!!
Jag ser fram emot en träff med härlig gemenskap och mycket offroad.

Träffplaner:
Fredag kväll: 2010-06-11
Tanken är att vi ska träffas för dem som vill redan fredag kväll på en mysigt ställe som heter Ädelfors Gulvaskar Camping N 57° 24.849', E 15° 19.190' Där övernattar vi från fredag till lördag och även lördag till söndag, Det är riktigt guld man vaskar så sen förra träffen kör jag med guldpläterade kolvar i bilen #61514;

Lördag morgon 2010-06-12
Frukost bör ätas runt 07:30.
Klockan 08:30 är vi klara för avfärd från Ädelfors. Sträcka som ska köras är 84,1km, tidsåtgång 1timma 14 min.
Vi börjar med att vi möter upp med resten av Jeeparna som ansluter på lördag morgon. Det gör vi i Oskarshamn klockan 10:00 där vi kommer att köra i storskogen som är ett kvadratkilometer stort frikörningsområde Storskogen Lat:N 57º 14.258' Long: E 016º 25.348'
Efter avslutad körning klockan 17:00 så transporterar vi oss tillbaka till Ädelfors, för gemensam middag ca klockan 20:00 Det serveras grilltallrik med potatisgratäng och tillbehör, dryck och kaffe på maten. Önskar vi starka drycker så medtages detta själva.
Sträcka som ska köras 84,1km, tidsåtgång 1timma 14 min.
Obs! Passa på att tanka i Oskarshamn, det är inte tätt mellan mackarna i småländska skogarna.

Söndag morgon 2010-06-13
Frukost bör ätas runt 08:30
Klockan 09:30 är vi klara för avfärd mot Ökna. Sträckan som ska köras är 1 mil, tidsåtgång 10min.
Vi beger vi oss till det kända och alltid lika roliga Ökna Lat:N 57º 25.970' Long: E 015º 26.209'
Där Körningen börjar klockan 10:00 sen kör vi så länge vi orkar.

Kostnader:
Camping 30 Skr per person och natt.
Stuga 500 Skr per stuga och natt.
Mat Lördag 175 Skr per person
Frukost Lör, Sön 65 Skr per person och dag
Eventuell kvällskörning löses på plats
Körning Lördag 200 Skr
Körning Söndag 200 Skr

Deadline för bokning av stugor är 2010-04-14. Därefter är anmälan bindande.

Senast den 31 maj
Jag vill ha pengar insatta på mitt konto för körning och stugor, detta på grund av tidigare erfarenheter med kontanter i skogen utan växel osv. Mat och camping kan betalas med kort.

Daniel Rindsäter AKA RINDIZ

Offroad og hygge weekend i Småland (Sverige) 9 år 2 måneder siden #2464

• mbrondt
Henning har fået skruet "nyt" fortøj på sin KJ, som røg sig en tur i Søgaard, og jeg har fået friske kalibre på baghjulene og friske bremseklodser hele vejen rund. Skal lige have monteret noget extralys på taget, så vi er klar til at køre fra Danmark fredag formiddag, så vi kan nå frem til en lille aftenkørsel fredag aften på et for os ukendt nyt sted, derefter 2 dages kørsel i henholdsvis Oscarshamn og Ökna i Småland....

Er du vimmer vi må håbe materialet holder, ellers ryger der en bid mere af tilliden til vores Jeep'er [:D]

/Michael
<font size="3"><font color="maroon">M&m Offroad</font id="maroon"></font id="size3">

<font color="green">Gr. Cherokee Ltd 3,0 CRD, 4" Superlift, Warn Winch, 4xGuard Rear Skid, Cooper SST, M&H Belly Skid II, M&m Rock Sliders, Custom Roof Rack </font id="green">

Offroad og hygge weekend i Småland (Sverige) 9 år 2 måneder siden #2465

• wrangler
  • wrangler's profilbillede
Ville gerne have kunne kommet med Brønt, men er ikke færdig med at samle min nye foraksel, så må takke nej denne gang. Rigtig go tur til jer.
Mvh. Kenny

Praise the lord and pass the beer....thanks god the HEMI is here

Offroad og hygge weekend i Småland (Sverige) 9 år 2 måneder siden #2474

• mbrondt
Hvorfor egentlig rejse til usa når man kan opleve noget dette lige på den anden side af Øresund [:D]

http://stiffe58.jalbum.net/Row%202010

http://www.diman.se/stiffe/ROW%202010.wmv

/Michael

<font color="green">Gr. Cherokee Ltd 3,0 CRD, 4" Superlift, Warn Winch, 4xGuard Rear Skid, Cooper SST, M&H Belly Skid II, M&m Rock Sliders, Custom Roof Rack </font id="green">
Tid til at oprette siden: 0.109 sekunder