Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Hjul blokerer

Hjul blokerer 9 år 3 måneder siden #3916

• Diamatrick
  • Diamatrick's profilbillede
Når jeg drejer rattet ud i yderposition bremser/blokerer baghjulene. Der forekommer også klunk lyde omme bagfra - bagtøj eller? Når jeg retter hjulene op triller bilen igen, men der er i en periode klonk lyde fra et eller andet bagude. Er der nogen der har et bud på hvad der kan være galt? Bil er Cherokee 4,0 fra 1999 med 162.000 km på tælleren. Jeg har lige skiftet u-joint på foraksel da de var slidte og jeg troede at det var dem der lavede lydene.
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Hjul blokerer 9 år 3 måneder siden #2694

• Mic
  • Mic's profilbillede
Hej Torben
Det lyder som om at dit bagtøj spærrer. Har du tjekket olien? Jeg ved ikke ret meget om spærret i bagtøjet, men det er ikke sådan at du har skiftet olie uden at hælde additiv i, eller kører i 4x4 part time?

mvh Michael

Hjul blokerer 9 år 3 måneder siden #2695

• Diamatrick
Hej Michael. Jeg prøver at skifte olie i diff. på mandag og håber på at det måske kan hjælpe. Ellers er det måske diff. spør der er defekt. Bilen har dog kun kørt 160000 km, såhhh?

Hjul blokerer 9 år 3 måneder siden #2696

• Diamatrick
Har lige været på marken en tur. Problemet begynder først når jeg har kørt i nogle minutter. Baghjulene blokerer når jeg drejer og slipper når jeg retter hjulene op. Det sker i alle possitioner, 2 hjuls træk, part time, full time og low.

Hjul blokerer 9 år 3 måneder siden #2697

• fromms_de
  • fromms_de's profilbillede
Hm, det lyder da bare merkeligt.

Hjul blokerer 9 år 3 måneder siden #2698

• Mic
  • Mic's profilbillede
Blokerer hjulene fuldstændig, som hvis du trækker håndbremsen hårdt, eller kan du stadig køre, men det knager bare og rykker i bilen, og det føles som om hjulene kører i hakker?

Hjul blokerer 9 år 3 måneder siden #2700

• Diamatrick
Det hjalp at skifte olie i bagtøj. Nu er der ingen problemer i 2 hjul træk. Ved 4x4 part time og full time er der en smule men i 4x4 low er der stadig nogen knagen og det rykker som om hjulene kører i hakker, som du beskriver Mic. Det er som beskrevet kun når hulene er drejet, og det hat hjulpet en del med olieskiftet. Mon det retter sig??

Hjul blokerer 9 år 3 måneder siden #2701

• Mic
  • Mic's profilbillede
Altså den har jo differentialespær på bagakselen (nogen må rette mig, hvis jeg tager fejl) så den vil låse hjulene sammen, når du sætter den i 4x4 low, og det er fuldstændigt normalt. Derfor må det også kun bruges på løst/glat underlag.

Hjul blokerer 9 år 3 måneder siden #2702

• Diamatrick
Ja den har et spær på bagakslen så alt er altså OK. Tak for hjælpen til alle indlæg - det hjalp altså at skifte olie [:)]

Hjul blokerer 9 år 3 måneder siden #2703

• fromms_de
  • fromms_de's profilbillede
Hej,
det er ja nu ikke held rigtig.
Den har altså ikke et differentialspær i bagaxel (hvis det den originale), det er så bar et differential bremse det kunne "spære/ bremse" differential op til 70% (hvis den er nyt), normalt nå de så op til 40%.
Tid til at oprette siden: 0.105 sekunder