Velkommen, Gæst
Brugernavn: Adgangskode: Husk mig

EMNE: Motor går ud

Motor går ud 14 år 4 måneder siden #3289

• langenge
  • langenge's profilbillede
Hejsa.

Jeg er lidt ny, hvad angår Jeep.
Har lige købt en gammel Cherokee fra 1992.
6 cyl. 4 l. motor, som har et problem.
Når den har stået et stykke tid, starter den fint og kører perfekt i 10-60 sekunder. Så går den ud, og kan ikke startes igen med det samme.
Nogen der har ideer til, hvad der kunne være galt?
Administratoren har deaktiveret offentlig skriveadgang.

Motor går ud 14 år 4 måneder siden #839

• UK J33per
  • UK J33per's profilbillede
Hi, I hope you can read English !if you can´t, i´m sure one of the guys in here will be happy to translate it for you..

I have had the same problem a long time ago and it turned out to be a faulty coil( which happened to be a brand new one)Sadly when I found out the problem it was only after I changed the tps the cps the O2 sensor and the map sensor.If you can´tsolve the problem yourself by swapping bits in and out, I would say that you should take the Jeep to someone with a diagnostic tester, Im not sure if Eric has one but Im sure he can also help you and I know it won´t be long before he reads this and your post.

Good Luck

UKJ33PER <blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by langenge</i>
<br />Hejsa.

Jeg er lidt ny, hvad angår Jeep.
Har lige købt en gammel Cherokee fra 1992.
6 cyl. 4 l. motor, som har et problem.
Når den har stået et stykke tid, starter den fint og kører perfekt i 10-60 sekunder. Så går den ud, og kan ikke startes igen med det samme.
Nogen der har ideer til, hvad der kunne være galt?

<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

YJ 4.0 HO. 4.5" Rubicon Express superflex kit.Greasable shackles. A 1" seat lift.Daystar 1" bodylift, Advance adapters SYE with heavy duty tran case chain and shaft. Tom woods double cv rear drive shaft. Edelbrock long travel resevoir shocks.Cold air intake system. poweraid throttlebody spacer. Blue printed throttle body and intake manifold.Borla S/S Header and catback system.Dana 35 with 4.56 and powertrax locker at the back. Dana 30 with 4.56 and powertrax locker up front. Custom built rock bumpers front and rear. Warn HS9000i winch.Remote winch control. 10 x 15 procomp extreme alloys. 35 x 12.50 Yokohama Geolanders. Hurst, quick shift.8" fender flares. Shackles, straps,fire extinquisher,first aid field kit and a 80 channel side band walkie. Kilby / York high pressure onboard air system (not finished). Blue printed over axle steering.Optima Gel Battery.Flexalite extreme duty fan. New radiator.Saftey battery disconnects.Optimax soft top. Factory hard top. Bestop half doors and tops, canvas.Highlift Jack.Loads of stainless steel.Pioneer 8 stack system.

The only people allowed to put tools on my Jeep,apart from me are. www.offroadmdg.co.uk (Mark Gasser)

Motor går ud 14 år 4 måneder siden #841

• ernr
  • ernr's profilbillede
Hej
UK J33per har ret det kan være alt muligt der er årsag til det,og det bedste er at få lavet en test med en Diagnose Tester.
Du er velkommen til at kontakte mig for en test.
mvh Erik

#Theres no substitution for MOPAR# but "no Oil like Quaker State"
89 Jeep Comanche Chief med 4x4 Off-road package

Motor går ud 14 år 4 måneder siden #843

• langenge
Hejsa og tak for Jeres svar.
Jeg har i dag fået fat i en ny tændspole, så den vil jeg prøve i aften, men det er jo en lidt dyr måde at fejlfinde på :-)

Erik: hvad koster sådan en test, og hvor kan man få den udført i nærheden af Horsens/Skanderborg?

Motor går ud 14 år 4 måneder siden #844

• langenge
Nix. Ingen forbedring med ny tændspole. Det regnede jeg sådan set heller ikke med. (Nogen der vil købe en ny tændspole?)
Nogle af instrumenterne opfører sig mærkeligt, når man tørner motoren med starten.
Da jeg forleden havde liv i den i ca. fem minutter, stod olietryksmåleren og slog helt ud en gang i mellem.
Jeg tror der kommer stel et eller andet sted, der ikke skal komme stel. Til en eller flere sensorer.
Nogen der har ideer til de mest sandsynlige steder?

Computeren siger kun fejl på AC (som ikke er der) og nogle episoder med for lav spænding.

Motor går ud 14 år 4 måneder siden #848

• ernr
  • ernr's profilbillede
Hej
Prøv lige at checke den tykke ledning som går under oliefilteret til starteren den kan være slidt igennem mod stel,og check den stelledning som sidder på blokken i højre side.
Hvis du har købt jeepen i den blå avis til 11.000 så ved jeg godt hvad der er i vejen med den.
mvh.Erik

#Theres no substitution for MOPAR# but "no Oil like Quaker State"
89 Jeep Comanche Chief med 4x4 Off-road package

Motor går ud 14 år 4 måneder siden #851

• langenge
Yes, det er den jeg har købt.
Hvad fejler den????

Motor går ud 14 år 4 måneder siden #852

• UK J33per
  • UK J33per's profilbillede
Oh God !! Hope its not the ECU !!

ukj33per

YJ 4.0 HO. 4.5" Rubicon Express superflex kit.Greasable shackles. A 1" seat lift.Daystar 1" bodylift, Advance adapters SYE with heavy duty tran case chain and shaft. Tom woods double cv rear drive shaft. Edelbrock long travel resevoir shocks.Cold air intake system. poweraid throttlebody spacer. Blue printed throttle body and intake manifold.Borla S/S Header and catback system.Dana 35 with 4.56 and powertrax locker at the back. Dana 30 with 4.56 and powertrax locker up front. Custom built rock bumpers front and rear. Warn HS9000i winch.Remote winch control. 10 x 15 procomp extreme alloys. 35 x 12.50 Yokohama Geolanders. Hurst, quick shift.8" fender flares. Shackles, straps,fire extinquisher,first aid field kit and a 80 channel side band walkie. Kilby / York high pressure onboard air system (not finished). Blue printed over axle steering.Optima Gel Battery.Flexalite extreme duty fan. New radiator.Saftey battery disconnects.Optimax soft top. Factory hard top. Bestop half doors and tops, canvas.Highlift Jack.Loads of stainless steel.Pioneer 8 stack system.

The only people allowed to put tools on my Jeep,apart from me are. www.offroadmdg.co.uk (Mark Gasser)

Motor går ud 14 år 4 måneder siden #855

• langenge
Hej Erik.
Tak for behagelig telefonsamtale.
Som nævnt, var jeg også på vej til at skifte CPS'en.
Jeg håber at det kan gøre det. Så mangler der blot lidt ny udstødning og måske lidt bremser.
Men med den pris jeg gav for bilen, burde der også være plads i økonomien til lidt reparationer, her og der.

Nogen der har et sæt originale fælge til salg?
Jeg er ikke vild med dem der sidder på.
Se bilen her:
[url][/url]langenge.dk/jeep.jpg

Jeep Cherokee
Chevrolet Astro van
Volvo 240
Grå Ferguson

Motor går ud 14 år 4 måneder siden #856

• langenge
Hej Erik.
Tak for behagelig telefonsamtale.
Som nævnt, var jeg også på vej til at skifte CPS'en.
Jeg håber at det kan gøre det. Så mangler der blot lidt ny udstødning og måske lidt bremser.
Men med den pris jeg gav for bilen, burde der også være plads i økonomien til lidt reparationer, her og der.

Nogen der har et sæt originale fælge til salg?
Jeg er ikke vild med dem der sidder på.
Se bilen her:
[url][/url]langenge.dk/jeep.jpg

Jeep Cherokee
Chevrolet Astro van
Volvo 240
Grå Ferguson
Tid til at oprette siden: 0.103 sekunder